Splurge

4 mei 2016 - Windhoek, Namibië

Het laatste reisverhaal vanuit Namibië want het zit er op. En zoals vaker op mijn reizen is de laatste nacht voor de "Splurge". Zo'n Lonely Planet term die staat voor uitspatting en altijd een fijne afsluiter is. Mijn splurge is dit keer het Hilton Windhoek met zwembad op het dak, bar & terras en uitzicht op Windhoek en de bergen. Door een foutje in de boeking krijg ik een upgrade en heb nu zelfs toegang tot de executive lounge met alles erop en eraan. Hoe luxe kan het zijn! Het contrast met de zinkehuisies, zoals de golfplaten huisje in de township worden genoemd, kan niet groter. En daar ga ik zodirect weer naar toe. Het bijzondere is dat ik me op beide locaties prima voel. Misschien is dat ook wel het meest aantrekkelijke aan reizen. Uit je comfortzone stappen en nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe ervaringen opdoen, je horizon verbreden en op plekken komen die je voorstellingsvermogen te boven gaan. Afgelopen weekend op de farm in een 4x4 jeep rondgereden. De farm is 9.000 hectare groot, heeft 160 km hek en heeft diverse bergen op het terrein. Giraffen, oryx, zwijnen, jakhalzen en luipaarden lopen vrij rond. Dat is nauwelijks voor te stellen. De hele reis was een geweldige verrijking en nu nog even genieten van de heerlijke Afrikaanse zon...tot gauw in NL!